DĚTI V KUCHYNI – 3.ČÁST

 

V poslední části většího článku Děti v kuchyni Vám ukážu, jak se fakticky připravit na společné vaření.

KROKY:

  1. Připravím si recept a pořádně si ho přečtu
  2. Promyslím si jaké činnosti může dítě udělat
  3. Sepíšu si seznam co je třeba koupit + co budu dělat já + co dítě + jak mu připravit prostředí

  U starších děti, které jsou plně samostatné, můžu zvolit jiný způsob pomocí komunikace a dohody:

  • Společně vybrat co se bude vařit
  • Popsat činnosti které jsou potřeba udělat a následně je demokraticky rozdělit (např.: Jak si to rozdělíme? Co by jsi rád/a udělal/a? Ticho, počkat na odpověď…)
  • Sepsat dané činnosti a přiřadit jména kdo je má na starost – po splnění odškrtnout

 

Samotné vaření/akce:

Je třeba nechat děti pracovat samostatně.

Nevstupujeme do jejich činnosti, každý potřebuje svůj čas. Proto má každý svoji vlastní aktivitu (přizpůsobit rozdělení úkolů dle posloupnosti v receptu).

Společný čas v kuchyni slouží k upevňování vztahu s rodičem, procvičování matematiky, rozvíjí si hmat, chuť, čich, rozvíjení slovní zásoby, poznávání nových potravin,…

Základní pravidlo je dítě plně (vědomě) pozorovat, abyste věděli jaké prostředí mu na společnou aktivitu nachystat (platí pro jakoukoliv aktivitu). Naše role je průvodce a pozorovatele.

Není potřeba dítě zahltit pokyny. Vždy jen jedna činnost. Jakmile je hotovo můžeme pokračovat dál.

Snažte se děti motivovat, aby hlavně říkaly co potřebují.

U nové činnosti je vhodné ji nejprve ukázat a teprve poté nechat dítě zkusit samo (pozorovat a vědomě s ním být).

 

Na receptu Raw tyčinek máte názorný příklad, jak si recept rozpracovat, tak, aby ho dítě udělalo samotatně.

Nenechte si uniknout další články a inspirace. Přihlašte se do emailového klubu RADOSTI DO E-MAILU .

Každé úterý vám pošlu nové inspirace, nápady, …

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *