RANNÍ VSTÁVÁNÍ

Proč vstávám v 5:00 ráno?

Pokaždé, když se někdo v mém blízkém okolí dozví, že vstávám každý den v 5:00 ráno,tak první otázka, kterou mi položí je PROČ tak brzo a druhá opravdu vstaneš každý den i o VÍKENDU?

Moje odpověd je 80% dnů vstanu v 5:00 ráno, těch zbylých 20% mám tzn. “cheat day”. ALE POZOR těch 20% si neplánuji, záleží každý den, jak se cítím. Když mi není dobře vstanu třeba kolem půl 7. ALE nejpozději v 7:30 jsem vzhůru.

Nikdy jsem nepatřila mezi lidi, kteří by byli ranní ptáčata. FAKT NE! Pro mě bylo každé ranní vstávání utrpením.

Tak proč jsem ten zajetý zvyk změnila?

Všude jsem četla články, studie o tom, jak je prospěšný vstávat brzo ráno, že budu produktivnější a takový ty kecy…Nebudu lhát, byla to dlouhá cesta, pár dní jsem vydržela, pak to vzdala a tak pořád dokola. Po x pokusech vstávat brzo, jsem se to nakonec naučila. A není to tak težký, jak se mi to na první pohled zdálo.

Co jsem udělala?

Našla jsem si činnost, kterou budu dělat hned po probuzení. Klíčem je, aby to byla aktivita jen a jen pro tebe. Nééé chystání snídaně pro celou rodinu, úklid, atd. ALE NĚCO čím sama sobě uděláš radost. Jedině to tě donutí vstát dřív.

Já jsem si našla pár aktivit, které mi pomáhají vstát hned na budík (sprcha, ranní povídaní sama pro sebe = rozuměj pozitivní věty, jak se mám dobře, jaký mám cíle, atd), protažení, běh, čtení knížky).

Další vychytávka je vstávaní hned na budík, žadný odkládaní atd. Byla jsem mistr v odkládaní budíku a Michala jsem tím musela pěkně štvát. ALE pak jsem si našla metodu odpočítávání….začne zvonit budík….zastavím ho….teď v hlavě “ještě 5.minut a pak opravdu vstanu” 😀 NA to si odpovím “NE”, takže 5…4…3…2…1… a vylézám z postele!

Tohle odpočítávání aplikuji i u jiných činností, které se mi nechtějí dělat.

Poslední věc: už od začátku jsem počítala s tím, že můžu být unavená, nebude se mi chtít, budu hledat důvody, budu si říkat, tohle není pro tebe, tvoje tělo je nastavený jinak,…klasika výmluvy.

Vzala jsem to jako pokus, jestli opravdu mají články a studie pravdu, že se potom budu cítit líp, mít víc energie, atd. A ano stalo se tak po týdnu tohodle pokusu. Začala jsem se budit před budíkem, měla jsem víc energie, cítila se produktivnější, začala sem mít méně chuť na sladké, hlavně  jsem přestala mít problém s večerním usínámím! 😀

Co vy a ranní vstávání?

Mile ráda všem zodpovím další dotazy ohledně vstávání a dalších způsobů, jak si dělat víc chvilek sama pro sebe! Pomůžu Vám překonat prvotní nechuť, tak se mi nebojte napsat 🙂 Budu Váš ranní přitel na “telefonu”

Marta

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *